fallback

Активните интернет потребители у нас ще отделят по 235 лв. за коледни подаръци

Това е с 4% повече в сравнение с миналата година

16:16 | 15.11.17 г. 1

Активните интернет потребители в България ще отделят с 4% повече средства за коледни подаръци в сравнение с миналата година, или средно по 235 лв., показва проучване на Pazaruvaj.com. Резултатите сочат, че с приближаването на Коледа българите са много по-предразположени към онлайн пазаруването.

Потребителите искат да изразходват по-малко време, търсят идеи и по-изгодни оферти. При вземането на решение все повече помагат написаните от други хора оценки, мнения и тестовете на продукти.

Подаръци се купуват средно за 6 души 

През 2017 г. интернет потребителите ще купят коледни подаръци средно за поне 5-6 души, преди всичко от тесния семеен кръг.

Коледен подарък предимно за най-близките роднини планират да набавят 86% от респондентите, а средната му стойност ще е 49 лева. Колегите се нареждат на по-задните места, като за тях подаръкът ще е средно 18 лева.

Малко над половината от анкетираните - 54%, се стремят да донесат радост на близките си с качествени подаръци, като при избора на продукта обръщат внимание на съотношението цена-качество.

Докато сърфират в интернет, преди да пазаруват, потребителите се информират подробно и обикновено разглеждат асортимента на няколко онлайн магазина. В лова на подаръци почти 3/4 ще разчитат на поне 3 източника в интернет.

Онлайн промоциите в коледния сезон може да се окажат все по-примамливи и за хора, които през останалата част от годината предпочитат да пазаруват във физически магазини.

Въпреки че всяка година по Коледа се появяват хитови продукти, характерни само за дадената година, сред всички потребители на интернет и през 2017 г. най-предпочитаните подаръци са „класическите” облекло, козметика, играчки и книги.

Разбира се, търговците ще могат да разчитат на голям оборот и при по-скъпата техника като например телевизори, смартфони и таблети, но този вид продукти за мнозина все още представляват съществена финансова бариера.

Благодарение на интернет днес потребителите са склонни да избират както местата за настаняване, така и местата за вечеря въз основа на оценките на други хора. Този начин на избор влияе на потребителското поведение и при ежедневното пазаруване. Когато вземат решение, освен цената, важни критерии за потребителите са и мненията за продукта (89%) и оценката за избрания търговец (85%).

Онлайн пазаруването избират 81% от активните потребители на интернет. Въпреки високия процент обаче онлайн пазаруването няма да поеме изцяло ролята на физическите магазини: двама от петима потребители на интернет ще прекарват времето си в търговски центрове и молове, за да купят коледните подаръци за близките си, а трима от 10 – в други магазини, включително в специализирани.

Сред активните интернет потребители 25% със сигурност ще следят и печатните брошури на магазините.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 18:26 | 11.09.22 г.
fallback